Chaos

Prawdopodobnie największy przeciwnik Imperium oraz wszystkich istot które są w stanie coś czuć. Chaos to siła natury. Każda ludzka myśl, każdy moment wściekłości, smutku, eufori, strachu, nienawiści, wszystko to jest odzwierciedlane w Osnowie, innym wymiarze złorzonym z myśli istot żywych, gdzie myśli te stają się realne.
Znasz powiedzenie że każdy ma swoje demony? Chaos udowadnia że to prawda, gdyż odzwierciedlenia myśli w Osnowie są najczęściej wyolbrzymione i przekręcone w najgorszy możliwy sposób.
Najbardziej popularne myśli takie jak wściekłość, nienawiść, pragnienie wiedzy, czy nieopętana radość lub strach, odzwierciedlają się w Osnowie w tak dużej kumulacji, że dały one początek najgorszym stworzeniom jakie istnieją. Są to, tak zwani, Bogowie Chaosu.

Khorne Khorne

      Khorne zwany też Bogeim Krwie (Blood God), lub Władcą Czaszek (Lord of Skulls) jest bogiem krwi, walki, wojny i mordowania. Demony którymi włada są brutalnymi maszynami do zabijania, a jego wyznawcy są równie szaleni jak i brutalni. Bóg ten nienawidzi psioników a jego wyznawcy znaczą dla niego tyle co ich wrogowie, owce idące na rzeź w jego imię.

Nurgle Nurgle

      Nurgle zwany też Panem Zarazy (Plague Lord) lub Władcą Rozkładu (Lord of Decay) jest bogiem chorób, zniszczenia i cyklu życia (życia i śmierci). Jest najstarszym z Bogów, gdyż najprawdopodobniej uzyskał świadomość po wybuchu Czarnej Śmierci. Demony Nurgla jak i jego wyznawcy przypominają mocno rozkładające się istoty, nabrzmiałe i odrażające. Gdzie jest Nurgle tam pojawiają się zarazy i zniszczenie. Jednak, co ciekawe, wyznawcy Nurgla są traktowani przez niego jak jego dzieci, a oni sami nazywają Boga "Papa Nurgle", jakby był dla nich dobrym wujkiem.
Może coś w tym jest, bo mimo mocno zdeformowanych ciał i bolesnych mutacji, wyznawcy Nurgla są nieśmiertelni. Żadna zaraza bądź stary wiek nie pokona żadnego z nich. Na szczęście dla ludzkości, ich odporność na broń nie jest aż taka wielka.

Tzeentch Tzeentch

      Tzeentch znany też jako Zmieniający Ścieżki (Changer of Ways) jest najbajdziej intrygującym z Wielkiej Czwórki. Jest on bogiem zmian, ewolucji, intryg, magi oraz manipulacji przeznaczenia i podstępu. Mówione jest że ma on wielkie plany na każdą możliwą okazję i zaplanowany każdy wynik każdego podejmowanego działania. Jego demonu używają mocy Osnowy do walki żywe płomienie przypominające w działaniu ogień, ale będące czystą magią. Wyznawcy Tzeentcha to najczęściej ludzie pragnący mocy lub wiedzy, często będący też psionikami. Warto jednak wspomnieć, że Tzeentch traktuje swoich wyznawców jak pionki w grze. Indywidualne cele jego wyznawców są dla niego niczym, liczy się tylko ich miejsce w jego wszechogarniających planach.

Slaanesh Slaanesh

      Slaanesh ma dużo "tytułów", Mroczny Książe (Dark Prince), Książę Rozkoszy (Prince of Plesure), Książę Chaosu (Prince of Chaos), Ta Która Pragnie (She Who Thirst), Zguba Eldarów (Doom of The Eldar), czy po prostu Ona. Jest to najmłotszy z Bogów Chaosu który powstał jak rasa kosmitów aktułalnie władających większością galaktyki, Eldarzy, którzy znaleźli się w sytułacji, gdzie nie musieli się przejmować żadnym niebezpieczeństwem. Znaczyło to, że każdy był w pełni skupionu by oddawać się przyjemnością. Narkotyki, seks, zakazana wiedza, co tylko ci się podoba, mogłeś to robić. W kulminacyjnym momęcie swojej deprawacji, Eldarzy nieumyślnie stworzyli Slaanesha, a jego narodziny w centrum ich imperium niemalrze doprowadziły do ich wyginięcia.
Slaanesh to bóg skrajnych emocji, głównie niewyobrażalnej rozkoszy i pasji, jak i zatrwarzającego strachu i bólu. Demony Slaanesh perfekcyjnie oddają naturę ich pana, dziwne horrory stworzone by uwodzić i mordować. Wyznawcy tego Boga nie są lepsi, zaślepieni w pogoni za coraz to większymi rozkoszami, najlepiej takimi które też ranią innych.





Na końec jeszcze wspomnę, że Bogowie Chaosu rzadko wsółpracują. Za to, dosyć często rywalizują. Jest to głównie powodem różnic w ich indywidualnych celach istnienia.
Np. Nurgle będący odzwierciedleniem wiecznego zastoju i cyglu gnicia i odrodzenia, nie za dobrze dogaduje się z Tzeentchem, panem zmiany i ewolucji.



Źródła
Strona główna
Żadne z tych treści nie nalerzą do mnie a używam ich w non-profitowym, edukacyjnym celu. Prawa autorskie nalerzą do Games Workshop